Minulé ročníky


2. ročník: Jak vytvořit neodolatelnou značku? (BM 2016)


KenBýt jednoduše neodolatelný není jednoduché, ale je to možné! Přesvědčilo se o tom bezmála 400 marketérů, brand manažerů a odborníků na řízení a rozvoj značek, které zaujal program 2. ročníku konference Brand Management. Hlavní řečník Ken Segall představil magickou koncepci jednoduchosti inspirovanou především jeho dvanáctiletou spoluprací se Stevem Jobsem, shrnutou v jeho nové knize Think Simple, kterou v českém překladu dostali účastníci jako dárek. Minimalizace, zjednodušení na esenci znamená, že si jednoduché věci lidé jednoduše zapamatují. Jednoduchost pro samotnou firmu umožňuje vnášet svoji kulturu do produktu a být konsistentní. „Být jednoduchý není jednoduché“, konstatoval ve svém vystoupení Ken Segall, zároveň však ukázal na příkladech příběhů a rozhovorů se čtyřicítkou leaderů firem z celého světa, že to je možné.

V programu vystoupilo i 16 dalších řečníků s příběhy svých značek či analýzami trendů, které zobecnily, co stojí za úspěchem, růstem či naopak umíráním značek na trhu. Velmi zajímavé pětibodové doporučení dal účastníkům Tomáš Gregořica ze Škoda Auto. Podle něj jsou nejdůležitějšími předpoklady úspěchu značky vysoká kreativita marketingového týmu, cílení na dlouhodobost a budoucnost (strategie pro future buyers), zapojení digitálního marketingu s vědomím, že rozhodně není samospásný, nepodceňování firemní kultury a employer brandingu, a za všech okolností pozitivní komunikace.

 


1. ročník: Značka jako cíl nebo nástroj? (BM 2015)


JimPremiérový ročník s podtitulem Značka jako cíl nebo nástroj? Odstartoval výroční setkání odborníků zabývajících se rozvojem a řízením značek. Setkání více než tří set profesionálů, kteří věří, že značka je daleko více než grafický symbol, proběhlo ve velmi dobré atmosféře. Hvězdami programu byli nejen guru globálního marketingu Jim Stengel, ale též více než desítka těch, kdo z různých pozic řídí úspěšné značky na českém trhu, tedy majitelé a generální ředitelé firem i reprezentanti marketing a brand managementu.

Jim Stengel ve svém vysoce inspirativním vystoupení představil, Jak se chovají vítězné značky. Mimo jiné mluvil o konceptu AHA! - receptu na úspěch, který sestává z těchto klíčových ingrediencí:

A: Ambitious Purpose (ambiciózní smysl značky)

H: Human Insight (hluboké pochopení lidských potřeb a tužeb)

A: Always There (být vždy po ruce, maximální dostupnost v reálném i digitálním světě)

!: Organizational Energy (spousta energie, která je manažery firmy nejen generována, ale též systematicky usměrňována s cílem jít vpřed a vylepšovat se)

„Značky s vyššími ideály se nám uloží do vyšších mozkových hemisfér. Ptejte se proto, zda vaše značka smysluplně ovlivňuje svět. Společnosti, které komunikují svůj hlubší smysl, získávají zákazníky až třikrát rychleji než konkurence. Chcete-li se řídit svými ideály a sloužit světu i zákazníkům, ztotožněte se s nimi, povzbuzujte ostatní v týmu a uskutečněte je!“Jannis

Na Jimův příspěvek vhodně navázal Jannis Samaras, spolumajitel Kofoly - typické AHA! firmy. Zdůraznil zásadní roli, kterou hrají v životě firmy brand manažeři: „Vize a hodnoty jsou základem každé značky. Lídři se do svých značek otiskují, značky jsou osobním vyjádřením svých tvůrců. Majitel firmy si musí najít vhodného tvůrce, který souzní se značkou, má stejné myšlení a hodnoty.“