Otázky ze slido

Odpovědi na otázky položené řečníkům na Brand Managementu 2017 – aneb na co nezbyl během konference čas

 

Odpovědi Pavla Stratila (Lidl Česká republika)

  • Je tento prezentovaný pristup k zaměstnancům podporovan centralne? Nebo je to cz aktivita?

Projekt značky zaměstnavatele, tedy proces definice firemních hodnot a jejich společné představení zaměstnancům, a také důraz na principy vedení byl iniciován mezinárodní centrálou. Konkrétní realizace a přístup k zaměstnancům je poté na jednotlivých zemích. Co se práce se zaměstnanci v prodejnách týče, máme v ČR například již několik let speciální program zaměřený na vstřícnost, kdy s našimi zaměstnanci intenzivně pracujeme a vysvětlujeme jim důležitost pozitivního přístupu k zákazníkům.

  • Jak firemní kulturu/motivaci zaměstnanců ovlivňují kauzy, naposledy např. s modifikaci vzhledu řeckokatolických kostelů? Jak pomáháte vašim zaměstnancům takové situace ustát? Aby pořad značce Lidl věřili?

Klademe velký důraz na informování všech zaměstnanců. Je pro nás důležité, aby měli informace přímo od nás a ne z médií. Tak tomu bylo i v tomto konkrétním případě. Naše stanovisko k celé kauze se tak všichni zaměstnanci dozvěděli dříve než média. Z mnoha reakcí víme, že to oceňují.

  • Co vas E-shop, kdy bude?

Už je.

  • Kolik % marketingoveho rozpoctu vasi spolecnosti investujete do budovani znacky zamestnavatele?

Budování značky zaměstnavatele není u nás součástí marketingu, ale HR. Je to pro nás intenzivní personální práce. Omlouvám se, ale částku nezveřejníme.

  • Jak se vam snizila fluktuace zamestnancu po aplikovani noveho employee engagement programu?

Intenzivní práce se nám rozhodně osvědčuje, v průběhu uplynulých dvou let nám fluktuace klesla o víc než 40 %.

  • V cem to je, ze jsou Vasi zamestnanci oproti konkurenci stale usmevavi? Je to jen platem?

Myslím, že plat je důležitou součástí, ale ne všechno. Přístup našich zaměstnanců k práci je podle mě výsledkem všeho, co jsem prezentoval. Jak se o ně staráme – mzda, zapracování, pracovní prostředí, ale i pochopení principů naší práce a v neposlední řadě dobrého a jasného vedení. Výsledkem je, že naši lidé mohou pracovat v dobré atmosféře, která se odráží na jejich přístupu k zákazníkům.


Odpovědi na další doposud nezodpovězené otázky se připravují.